rama-rama

Wednesday 12 September 2012

Raja sehari 2pupu saya


kenduri di sebelah pengantin lelaki...pengantin dihiburkan dgn persembahan tarian...meriah sekali
senyum tesipu malu2 pengantin kita time nie

ketibaan pengantin disambut baik..

upacara ragging pengantin dijalankan...
minum air garam mungkin jgk cabai di isi dlm biji kelapa dan diminum dgn batang daun betik..
dalam tu aku xtawu apa bahan2 cmpuran yg telah dimasukan...sbb bukan aku yg buat...huhu...
lagipn benda nie rahsia sebenarnye!!!pengantin je yg tawu air apa yg diorang minum...

sebahagian dari tradisi masyarakat kampung parit tok ngah
dari aku kecik sampai la aku besar...harap dikekalkan smpai bila2...
yg penting time aku kawen pn nk buat cmnie jgk...
satu kenangan manis untuk pihak pengantin :)

minum jgn xminum...huhuhu...habiskan!!!
smbil dipehatikan oleh tetamu2 datang

di rumah pengantin perempuan(kak ayu)

doa dibaca memohan restu dari yg Maha Esa..


anak itik di pohon pandan,
sedang berenang sambil ketawa,
sama cantik samalah padan,
bagaikan pinang di belah dua...

semoga kekal hingga ke akhir hayat...Amin
cepat2 ar buat baby...huhu



sekian terima kasih






No comments:

Post a Comment

cursor

Blacy Smiley - Silly