rama-rama

Thursday 29 December 2011

ANTARA SEBAB AKU SUKA GILE DGN SEKOLAH MENENGAH TEKNIK NIBONG TEBAL



1.  SEBAB aku boleh jmpak subkhidin hj salleh setiap hari…ala pengadil malaysia yg pertama dpt p piala dunia…sebelom nie tgok kt TV je…dia nie cikgu kimpalan….sporting giler dia nie…siap belanja makan lg…time kelab penyelenggaraan pn cerita pasal bola…ishhh2 mmg hantu bola…lg satu sapa rasa diri tu tera boleh lg try jogging dgn dia…tgok bpa kilo hampa boleh p…mmg xtau letih kot dia nie!!!


2. SEBAB sekolah nie ada seorang  cikgu penolong kanan yg prihatin sgt!!!ustaz zawawi nama dia…aku ckp dia prihatin sebab…bila kluaq klas xdak tie(tali leher)klu jmpk dia cmfrm kna pakai depan2 dia…klu tinggal kt kelas…kna p ambk pakai depan dia…satu lg bila hari jumaat kena pakai baju melayu dgn sampin…biasa la sekolah asrama an…yg prihatinnya time balik sekolah menuju ke asrama…baju melayu pn dh kluaq dari sampin…siap aku kena tahan…siap panggil nama aku plak tu…aku pn dtg la dekat dia…aku pya la bg alasan…tp xditerima mcm biasa kena pakai depan dia la…ok dh siap…jalan lg sikit aku pn kluaq kn balik….igtkn jauh dh ok dh…sekali kena panggil balik….pakai la sampin sekali lg…dh la kt tgah laluan awam plak tu… 


3.SEBAB aku ada cikgu bahasa melayu yg sgt BAIK HATI…cikgu silawati nama dia…kelas dia nie xleh masuk lewat…klu lewat makan rotan la…dh la kelas dia nie selalu time lepas rehat…nasib baik la aku nie pengawas pusat sumber…boleh la bg alasan bertugas an…tp kadang2 tu kena rotan jgk alasan bertugas je…mmg kena la…hak3…klu karangan tu xcukup patah perkataan yg dia nk…mmg makan rotan la…dia rotan xdak nk kesian2 la…mmg sakit beb!!!sapa yg kena tu tau la…


4.SEBAB setiap pagi ada perhimpunan setiap hari la nyanyi la penang…aku org perak kot…bkn penang…tp apa leh buat an…belajaq kt tempat org negeri org plak tu…belajaq la nyanyi lagu penang …nyanyi je la dgn bersemangat plak tu…perak tetap di hati...setiap kali tu la ada pemeriksaan pengawas sekolah…nama,kad pelajar,tali leher,rambut,kaki seluar pn kena chek!!!!terbaik giler cikgu disiplin dia an!!!


5.SEBAB kami budak elektrik ada cikgu bengkal yg agak ok la…iaitu cikgu khusairi dgn arwah cikgu md. Nasib….sbb bapa banyak lampu yg meletup sebab kami…siap 2 meja meletup sebab kami abis benda alah tu xleh guna….kena ceramah setengah jam gak la time tu…semua diam je time tu…hak3…lg sebab leh rasa mcm mana kena elektrik…beratur panjang2 tengah panas sebelum masuk bengkal…mmg hitam aku…abis la awek lari an!!!


6.SEBAB aku dpt senior yg mmg sejuk je bila mata memandang!!!kepala hg sejuk mata memandang…mana taknya time aku daftar bukan main siap tolong angkat beg aku yg besaq tu lg…sampai ke katil…rokok klu nk hisap boleh tp kena bg senior 23 batang jgk…nasib baik la aku bkn perokok tegar!!!minggu pertama dh kena iron baju senior bkn selai tp byk lai kot…aku pn iron je la…time makan kami nie budak2 junior beratur pya la baik…senior dtg terus potong line…nk je bagi penerajang sekok2 time tu…dlm hati aku nie bila la aku plak nk jd senior…xsabar giler time tu!!!hak3


7.SEBAB aku jd pengawas pusat sumber kt sekolah nie…time aku junior setiap petang jumaat kena dtg pusat sumber wt gotong-royang…xtau ka aku nk basuh baju time tu…kena balut buku,bar code buku…balut meja…tukaq tikaq fuhhhh mmg penat la an….bila mai time junior aku…semua dh siap mmg geram gila….xpayah nk mai gotong-royong cm aku dlu….mmg sonok gila depa nie an….nasib baik la batch aku terbaik….junior aku mcm taik…manja sgt!!!baru kena cikit ngadu sana ngadu sini!!!


8.SEBAB kt sekolah nie aku dapat p KEM perkhemahan percuma beb!!!semua sekolah support untung an…ada kem ja nama aku naik sonok gila…maklum la bdk aktif kadet remaja sekolah an!!!huhuhu…sekolah aku nie sekolah kedua dlm Malaysia yg buat satu sekolah semua “kadet remaja sekolah” termasuk la cikgu2…dpt masuk pertanding kawad kaki peringkat negeri pulau pinang je la…yg aku xleh belah tu…knpa la kadet remaja sekolah nie buat step dia semua dgn kaki kanan…wt je dgn kaki kiri seragamkn semua….tau dak penat belajar step kanan semua last2 mai kesatria Negara kaki kiri balik…bg aku yg kadet remaja sekolah nie mmg sakit sikit la nk kena belajar mula step dgn kaki kiri balik…gerammmmmnyaaa!!!


9.SEBAB sekolah aku ada buat majlis TEMU MURNI….ala yg mak ayah mai tgok result periksa anak dia tu…time tu mak aku yg dtg…aku dgn mak aku jumpa cikgu kelas aku…cikgu bahasa inggeris…cikgu Azlini nama dia kot…bahasa inggeris mmg paling aku xminat…tau apa yg cikgu nie cite kt mak aku…mmg dia cerita kt mak aku perangai aku dlm klas…dulu cikgu nie penah ckp tggu nnt bila temu murni saya cerita kt family kamu…betoi2 dia cerita kt mak aku…yg aku nie suka tdow dlm klas dia…masuk lewat…suka main2…sabaq je la time tu…jmpak cikgu bengkal aku…semua ok siap cikgu tu puji2 aku lg…bangga gila aku…kembang gak la cikit!!!jmpk warden asrama pn ok je…pengetua pn ok je….maklum lg budak baik an!!!(selagi xkantoi selagi tu rekod aku baik)hak3


10.SEBAB dpt mandi guna pili bomba bila air paip habis…air dia mmg kuat gila…puas gila mandi….walaupn bau air dia agak pelik cikit…tp best…mandi ramai2 an…mmg terbaik…tp bila dh jemu mndi air pili bomba…projek budak2 mandi lambat…kami perlahankn air setiap aras…kasi budak lain ingat air dh abis…padahal keja kami…hak3…baru air byk mandi lambt!!!


11.SEBAB dorm kt blok E semua ada peti sejuk….bulan pertama dgn bulan kedua ok…penuh dgn makanan…bulan seterusnya dh kurang bukan sebab apa…sebab budak blok lain selalu mai curi….main ngorok2 dgn warden bila malas p sembahyg jumaat apabila hari hujan(kantoiiiii)…zaman budak2 hingusan….nk balik kmpung awal tumpung dgn bas bdk pompuan…dpt balik awal…pastu kad balik kmpung suwuh mmber ambkan!!!rindu gila asrama!!!setiap pagi loceng bunyi…prepppp…rocall…sembahyg kena paksa…boleh potong barisan time mkn(time aku senior je la)


12.SEBAB aku dapat awek kt sekolah nie!!!!hak3



SEKIAN TERIMA KASIH!!!

No comments:

Post a Comment

cursor

Blacy Smiley - Silly